Croatian Makers Robotička liga
Natjecanje mladih robotičara Croatian Makers robotička liga koje organizira Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) ušlo je u svoju 5. sezonu. Od ove školske godine u njemu sudjeluje i naša škola, koja se tako pridružila stotinama drugih iz Republike Hrvatske. Natjecanje se odvija unutar 40 regija unutar kojih je razvrstano po petnaest do dvadeset škola ali i nekih drugih ustanova pa tako uz većinu osnovnih škola u regiji Šibenik nastupa i ekipa Gradske knjižnice. Učenici se natječu u dvije dobne skupine, mlađa (učenici od 1. do 5. razreda) i starija dobna skupina (učenici od 6. do 8. razreda).
OŠ Meterize krenula je u ovogodišnje natjecanje s obje dobne skupine, ali je mlađa nakon 2. kola zbog spriječenosti mentorice Ane Vranjković morala odustati. No zato su u natjecanju i dalje učenici starije dobne skupine, sve redom šestaši: Roko Erlić, David Petričić, Toma Krnić i Matej Zenković.
Prvi dio natjecanja odvija se kroz 4. kola i jedno pripremno pretkolo. Nakon prva dva u kojima su se učenici natjecali pojedinačno u svojim školama na red je došlo i ono najvažnije, 3. kolo, u kojem se škole natječu ekipno. Za razliku od prethodnih „online“ koja se odvijaju u matičnim školama, u 3. takozvanom „fizičkom“ kolu, po jedna ekipa iz svih škola dolazi na zajedničku lokaciju (ovaj put škola domaćin je bila OŠ Jurja Šižgorića), te se natječu „uživo“ pri čemu su za cijelo vrijeme natjecanja od trenutka dobivanja zadatka potpuno odvojeni od svojih mentora i samostalno programiraju robota.
Iako najmlađi, Roko, David, Toma i Matej uvjerljivo su pobijedili u konkurenciji 11 škola te bili jedina ekipa u starijoj dobnoj skupini koja je osvojila maksimalnih 2000 bodova. Dodajmo tome da je njihov robot imao i najbrže vrijeme od svih ekipa. Tako je na „naplatu“ došao sav trud i entuzijazam ovih malih znalaca koji praktično od početka školske godine gotovo svakog petka marljivo vježbaju i upijaju znanja programiranja ali i primjenjuju neke „inžinjerske cake“ pokušavajući svog Maqueen Plus robota natjerati da u što kraćem vremenu odradi sve zadatke i dođe na cilj. Naravno, tajna nije u tome da natjerate motore pogonskih kotača na maksimalnu brzinu jer će vam se brzo dogoditi da u nekom oštrom zavoju izletite sa staze i ostanete bez svih preostalih bodova koje možete osvojiti do cilja.
Robot upravljan mikroračunalom u kojeg naši „mali znalci“ pohranjuju računalni program kojeg su netom izradili, opremljen je brojnim senzorima koji očitavaju signale iz okoline na temelju kojih računalo donosi odluku što napraviti u skladu upisanim programom. Na trećem kolu robotu je pridodana i HuskyLens kamera koja između ostalog ima sposobnost zapamćivanja i prepoznavanja različitih grafičkih oznaka, ali i lica različitih osoba pa spada u uređaje s obilježjima umjetne inteligencije. Na samom natjecanju tako su morali programski riješiti situaciju u kojoj se unaprijed ne zna koja će se prepreka naći na stazi, a nakon što je kamera prepozna robot mora brzo donijeti odluku kamo krenuti kako je već bilo predviđeno zadatkom koji su dobili.
Na kraju ovog članka želimo im od sveg srca čestitati ne samo na postignutim rezultatima već i na uloženom velikom trudu i entuzijazmu kojeg gaje za ovu još uvijek pomalo „egzotičnu“ disciplinu unutar STEM područja. Dodajmo još da smo sigurni da u budućnosti možemo očekivati još puno dobrih vijesti s natjecanja na kojima će nastupati ova „vesela družina“.
Linkovi na
virtualne učionice
(šk.god. 2024/2025)
(Klikni na svoj razred)
5.a | 5.b |
6.a | 6.b |
7.a | 7.b |
8.a | 8.b |
(potrebna prethodna aktivacija)
Aktivacija korisničkog računa u Office 365 (registracija)
1. Nakon klika na gornji link (Aktivacija) kliknite na plavi kvadratić "Prijava"
2. Potom kliknite na zeleni kvadratić "AAI@EduHr"
3. Prijavite se svojim CarNet AAI@Edu identitetom (e-mail adresa skole.hr i lozinka)
4. Nakon prijave kliknite na "Pošta i usluge u oblaku" i aktivirajte Microsoft 365
Linkovi na obrazovne portale s video sadržajima:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |