Osmaši kao alkari
Učenici 8. b razreda su imali posljednji sat lektire u osnovnoj školi te su ga sa svojom profesoricom Ivanom Krnić obilježili na zanimljiv način. Preko djela „Alkar” Dinka Šimunovića, učenici su naučili gdje, kada i kako se održava Sinjska alka, tko može sudjelovati, koja su pravila igre i sl.
Alka je jedinstveno konjičko viteško natjecanje organizirano po uzoru na srednjovjekovne viteške turnire. Trči se u spomen pobjede 700 sinjskih vitezova nad stostruko brojnijom turskom vojskom koja je opsjedala Sinj 1715. godine i u slavu Gospi koja je, prema legendi, tada spasila grad. Također, ova viteška igra se nalazi na UNESCO-om popisu nematerijalne kulturne baštine.
Nakon motivacijskog sata, kviza te usmenog i/ili pismenog provjeravanja, uslijedio je, zasigurno, najiščekivaniji dio - igranje Sinjske alke na školskom igralištu. Alka i koplja su izrađeni u dogovoru s učenicima, a osim natjecatelja (alkarskih momaka i djevojaka), imali smo i voditelja programa te predsjednika i prvu damu.
Učenici su odigrali 2 kruga, a zbog izjednačenih rezultata, bilo je i pripetavanja. Baš kao kada se igra prava Alka. Podijeljene su i simbolične nagrade, a učenici su pokazali da se izvrsno može povezati čitanje, učenje i zabava.
Linkovi na
virtualne učionice
(šk.god. 2024/2025)
(Klikni na svoj razred)
5.a | 5.b |
6.a | 6.b |
7.a | 7.b |
8.a | 8.b |
(potrebna prethodna aktivacija)
Aktivacija korisničkog računa u Office 365 (registracija)
1. Nakon klika na gornji link (Aktivacija) kliknite na plavi kvadratić "Prijava"
2. Potom kliknite na zeleni kvadratić "AAI@EduHr"
3. Prijavite se svojim CarNet AAI@Edu identitetom (e-mail adresa skole.hr i lozinka)
4. Nakon prijave kliknite na "Pošta i usluge u oblaku" i aktivirajte Microsoft 365
Linkovi na obrazovne portale s video sadržajima:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |